Jak nakupovat?

V tomto článku vás detailně provedeme objednávkovým procesem, který začíná vložením zboží do košíku a končí vytvořením dokumentu Objednávka. Potvrzení objednávky je pak obvykle zasláno zákazníkovi na e-mail.

Přidání produktu do košíku tlačítkem

Zákazník přidává produkty do košíku pomocí tlačítka s názvem "Do košíku".

Přidání do košíku v seznamu produktů

Seznam produktů lze zobrazit na e-shopu dvěma způsoby. Mezi oběma typy zobrazení lze přepínat. Každý má jiný způsob přidání produkt do košíku. 

  • Boxy - U tohoto zobrazení lze přidat do košíku jen jednu položku. Počet lze upravit až v samotném košíku.

  • Tabulka - U tohoto zobrazení lze přidat do košíku konkrétní počet položek.

Přechod na detail produktu / do košíku

  • Pokud produkt nevyžaduje nastavení varianty nebo konfigurace, zobrazí se potvrzovací vyskakovací okno "Přidáno do košíku". Produkt je tímto krokem rovnou přidán do košíku.
  • Pokud produkt naopak další nastavení varianty vyžaduje, zákazník je přesměrován do jeho detailu, kde nastavení provede. Produkt zatím není vložen do košíku.

Přidání do košíku v detailu produktu

V detailu produktu lze vybrat varianty, provést konfigurace a vložit konkrétní počet položek daného produktu do košíku. Následně se opět zobrazí vyskakovací okno "Přidáno do košíku".

Omezení objednání

V případě, že produkt nebo varianta není na skladě dostupná v minimálním množství, zobrazí se při vkládání do košíku vyskakovací okno s informací o nedostatečném počtu produktů na skladě.

Mezikrok Přidáno do košíku

Po přidání produktu do košíku se vždy zobrazí ještě mezikrok. Obsahuje tlačítko "Přejít do košíku". Po jeho rozkliknutí se zákazník dostane do 1. kroku objednávkového procesu.

Vyskakovací okno

Z tohoto potvrzovacího okna má zákazník možnost přejít do košíku a dokončit objednávku. Nebo se vrátit zpět na aktuální stránku a pokračovat v nakupování na e-shopu. Případně může přidat do košíku další produkty z nabídky "Doporučujeme přikoupit".

Tlačítko v hlavičce e-shopu

Do Košíku se můžete dostat po kliknutí na tlačítko s ikonou košíku. Nebo kliknutím na šipku otevíracího menu otevřít rekapitulaci košíku s tlačítkem "Přejít do košíku".

1. krok objednávky - Košík

Košík je stránka, na které se zobrazí rekapitulace produktů, které jsou určeny k objednání. V košíku je možné přidat doplňkové produkty, slevový kupón nebo změnit počet objednaných položek.

Rekapitulace produktů

Nejdůležitější částí Košíku je rekapitulace objednaných produktů včetně informací o jejich názvu, dostupnosti, kódu a parametrů objednaného produktu.
V rámci rekapitulace můžete upravovat počty objednaných položek ve sloupci "Množství". Zobrazí se zde pole se šipkami nahoru a dolů.
Každý produkt je možné pomocí ikonky křížku z košíku odstranit.

Doplňky nákupu

Pod popisem produktu se zobrazí nepovinné Doplňky k nákupu. Jsou označeny nadpisem "Mohlo by se vám hodit".

Přidání slevového kupónu

Pod tabulkou produktů má zákazník možnost zaškrtnout pole "Uplatnit slevový kupón", které přidá do tabulky nový řádek, v němž zákazník vyplní číslo svého slevového kupónu.

Doporučujeme přikoupit

Pod košíkem se zobrazuje sekce "Doporučujeme přikoupit", která obsahuje nabídku doporučených produktů.

2. krok objednávky - Doprava a platba

Ve druhém kroku si zákazník zadává způsob dopravy a platby. Na základě vybrané dopravy se nabídnou relevantní platební metody.

Výběr země doručení

Celá nabídka doprav a plateb vychází z toho, do jaké země chce zákazník zásilku doručit.

Výběr dopravy

Na základě výběru země doručení se zobrazí související nabídka doprav. Některé dopravy vyžadují upřesnění výběru (např. výdejní místa Zásilkovny, viz. obrázek níže). Zobrazí se vyskakovací okno s doplňujícími informacemi.

Vyberte platbu

Podle zvoleného typu dopravy se zákazníkům nabídnou platební metody, které jsou pro dopravu povolené.

Rekapitulace objednávky

Zákazník má vždy na očích přehled toho, kolik a za co bude platit.

3. krok objednávky - Dodací údaje

Ve třetím kroku objednávky na e-shopu si zákazník vyplní dodací a fakturační údaje, které budou uvedeny ve vygenerovaných dokumentech.

Přihlášený zákazník

Pokud je zákazník přihlášený, dodací údaje se mu automaticky předvyplní na základě informací uvedených v jeho Profilu v rámci Zákaznického účtu. Celý proces objednání se tím urychlí.

Nepřihlášený zákazník

Pokud zákazník není přihlášený a v úvodním poli formuláře zadá svůj email, systém ho na pozadí zkontroluje.

1. Pokud systém najde pod zadaným email aktivní účet zákazníka (má vyplněny všechny povinné údaje), zeptá se ho, zda se chce přihlásit.

  • Pokud klikne na odkaz přihlásit, objeví se přihlašovací okno. Po přihlášení se předvyplní údaje z Profilu v Zákaznickém účtu. Dokončená objednávka se připíše na účet zákazníka.
  • Pokud neklikne na odkaz přihlásit, zákazník údaje ve formuláři vyplní ručně. 

2. Pokud systém nenajde pod zadaným email aktivní účet zákazníka, žádná výzva k přihlášení se neobjeví a zákazník ostatní údaje ve formuláři vyplňuje ručně. Může si nicméně na základě vyplněných údajů svůj účet dodatečně založit. Viz dále.

Založení zákaznického účtu

Pokud pod zadaným emailem systém nenajde žádný již vytvořený zákaznický účet, může si ho zákazník založit přímo v objednávce. Na konci formuláře zaklikne následující pole.

V e-shopu se založí se nastaví Typ zákazníka na:

  • Zákazník (Osoba) - nenakoupil na firmu.
  • Zákazník (Firma) - nakoupil na firmu a vyplnil všechny povinné firemní údaje.

Pokud pod zadaným emailem systém najde již vytvořený zákaznický účet, pole Vytvořit zákaznický účet je neaktivní a nelze ho zaškrtnout.

Objednávka bez založení zákaznického účtu

Pokud zákazník účet založený nemá a ani ho nechtěl v objednávce založit, v administraci e-shopu se vytvoří Kontakt, který obsahuje údaje vyplněné zákazníkem v dané objednávce. U tohoto kontaktu bude objednávka evidována.

Telefonní kontakt

Zákazník vyplní všechny povinné údaje. Formát telefonu je uváděn s předvolbou.

Nákup na firmu

Po zaškrtnutí pole Firemní údaje se formulářová pole doplní o další, související s identifikací společnosti. Po zadání IČO je možné kliknout na tlačítko Vyhledat v ARES (pouze u české jazykové mutace). Pokud je IČO platné, systém automaticky doplní do ostatních polí zbývající firemní údaje. Zákazník tím ušetří čas.

Fakturační údaje zákazníka

Ve fakturačních údajích je k dispozici nabídka všech zemí, do kterých lze doručit v libovolné jazykové mutaci e-shopu. Ale poté se může zobrazit upozornění, že vybraná doprava není dostupná pro tuto zemi.

Jiná adresa doručení

Zákazník si může nechat poslat zásilku na jinou adresu doručení, než tu, kterou již uvedl.

Doplnění adresy výdejního místa

V případě, že si zákazník v předchozím kroku objednávky zvolil doručení zásilky na pobočku nebo nějaké výdejní místo např. České pošty nebo Zásilkovny, je v Doručovací adrese uvedená adresa právě této pobočky, respektive výdejního místa.

Poznámka k objednávce

Zákazník může objednávku upřesnit v poli na spodním konci stránky.

Souhlasy

Na konci formuláře se nabízí k zaškrtnutí možnost Zasílat novinky na email. Pokud zákazník toto pole zaškrtne, uloží se údaj o akceptaci e-mailingu do jeho detailu.

Souhlas s obchodními podmínkami. Z legislativních důvodů se jedná o povinný souhlas před odesláním objednávky. Zákazník jej musí aktivně zaškrtnout. Nelze ho mít tedy ve výchozím stavu odškrtnutý.

Objednávka přijata a provedení platby

Po dokončení všech tří kroků objednávkového procesu se vygeneruje dokument "Objednávka" a prostřednictvím e-mailu je odeslán zákazníkovi.

Zobrazení stránky Objednávka přijata

Stránka obsahuje poděkování za objednávku a informace, jak postupovat dále.

Platba bankovním převodem

V případě, že zákazník zvolil platbu bankovním převodem, zobrazí se na stránce "Objednávka přijata" informace o platbě.

Platba pomocí platební brány

V případě, že zákazník zvolil úhradu objednávky pomocí platební brány, přesměruje se nejdříve na ni a až poté se vrátí na stránku "Objednávka přijata" (bez ohledu na to, zda platba proběhne úspěšně nebo ne). Dokument "Objednávka" se odešle zákazníkovi ihned po dokončení objednávky, tedy ještě před přesměrováním na platební bránu. Pokud platba v platební bráně neproběhla úspěšně, na stránce se objeví aktuální stav objednávky, například "Platba selhala".

Tlačítko kam dál?

  • Pokud se nepodařilo úspěšně dokončit platbu prostřednictvím platební brány z důvodu nějaké chyby, na stránce se objeví tlačítko "Zaplatit objednávku". Pomocí něj může zákazník platbu opakovat.
  • Pokud zákazník objednal a byl přihlášený do svého účtu, objeví se tlačítko "Váš účet". Povede do historie vašich objednávek.
  • Pokud zákazník objednal bez přihlášení do účtu, objeví se tlačítko "Detail objednávky". Povede na stránku s detailem objednávky.